• 8
    Nov

Wat is een Magento multistore?

Met een Magento Multishop beschik je over een systeem waarmee eenvoudig meerdere webshops kunnen worden opgezet. Alle webshops beheer je vanuit één beheerpaneel. Naast het voordeel dat een extra webshop beginnen op deze manier eenvoudig en goedkoop is, zijn er nog enkele andere belangrijke voordelen aan een Magento multistore. Hieronder worden ze kort toegelicht.

Magento Multistore

Hoger scoren in zoekmachines

Grootste voordeel van een Multistore is dat je je aanbod kunt verdelen over meerdere webshops. Op deze manier kun je in iedere webshop de focus leggen op een specifieke productgroep met een domeinnaam waarin je het belangrijkste zoekwoord voor die productgroep kunt verwerken. Doordat de focus in de gehele shop op een specifieke productgroep ligt, zal de shop sneller hoger scoren in zoekmachines. SEO technisch is een multistore daarom sterker dan een enkele webshop met een breed assortiment.

Specifieke campagnes

Ander voordeel van een Multishop is de mogelijkheid om specifiekere campagnes op te zetten, hetgeen kostenbesparend kan werken. Bij Google Adwords bijvoorbeerd is de relevantie van een advertentie erg belangrijk. Google voert per campagne een kwaliteitscontrole uit waarbij de relevantie van zowel zoekwoorden, campagnetekst en bestemmingspagina worden gemeten. Hoe hoger de score, des te sterker is de campagne. Hierdoor kan de CPC verlaagd worden en neemt het aantal overbodige clicks af zodat kosten worden bespaard (bron).

Optimale aansluiting op het zoekgedrag van de doelgroep

Door de focus op een specifieke productgroep te leggen kan de webshop voor een specifieke doelgroep worden ingericht. Een niche webshop is daardoor beter in staat in de behoefte van de doelgroep te voorzien. Navigatie / categorie-indeling, tekstuele content en interne links kunnen dusdanig ingesteld worden dat ze optimaal aansluiten op het zoekgedrag van de doelgroep.

[RICH_REVIEWS_SNIPPET category="all"]